onsdag 14. oktober 2009

Tirsdag 13.10.09

Nok en dag hvor jeg tuslet for meg selv! Sto opp forholdsvis tidlig. Var ute av hotellet til kl 11 hvertfall. :p Litt luksus må man jo unne seg når man har ferie!
Tuslet ned på Paris Bagette for litt frokost. Satt meg ned med maten og en kopp kaffe, og boka mi selvsagt! Koselig å sitte sånn å lese over ei bok! Deilig faktisk! Se på folket og bare slappe av!
Kom ei anna vestlig jente inn for å handle, og hun hilste, smilte og nikka som en gal! Skulle tro ho prøvde å få hodet løs fra restsen av kroppen.
Men jeg har merket det ved flere anledninger. Andre vestlige som jeg treffer her nede er veldig på hils med meg, og sikkert andre vestlige. Ikke så rart egentlig - vi er jo tross alt utskudda her nede!
Men det er mye Amerikanere her da. Kjempemasse! Overalt! *ler*

Nuvel, etter å ha sittet en stund, gikk jeg ut. Og ute var det deilig varmt! Strålende sol og mange og 20 grader!
Dagen før hadde jeg på forhånd bestemt meg for hva jeg skulle gjøre denne dagen, så det var bare å plugge musikken inn i øra og tusle avgårde.
Først på programmet var en K-swiss butikk rett borti gata. Må jo myse litt! :D De hadde igrunnen ikke så mye spennende, annet enn treningsklær. Men butikken vedsidenav! årh! dit skal jeg tilbake! Fant verdens kuleste sko!!!! *vilha*

Velvel, etter å ha myst ferdig, var det på tide å tusle videre til neste sted. Det var da E-Mart som sto på posten. Ante ikke hva det var, men regna med det var en butikk av noe slag!
Etter mange gatesmug, bakgater, stengte veier osv så kom jeg omsider frem. Da var det inn for å kjøpe vann. Blir tørst av å gå langt!
Raska med meg litt andre småting også før jeg betalte og myste videre... Opp i 2 etasje... Tomt.... 3 etasje da - oioioi, DER var det mye gøy der!!! Klær, sko, barneutstyr, vesker osv osv osv osv... Så fikk rasket med meg litt ting; 2 luer til meg, 1 lue til Ellen, genser til Ellen, for under 200 kr... Helt greit!

På vei tilbake til hotellet, så gikk jeg en anna vei. Tydeligvis mange lokale som har marked o.l der. For det var en del boder med eldre mennesker som satt å solgte div ting. Frukt, grønnsaker o.l.
Denne dama synes tydeligvis at jeg var morsom, hun lo av meg.
Fiskeutstyr noen?
Egg?

Noen prøvde tilogmed å selge figurer. :)


Mens jeg gikk der, så tittet jeg tilfeldigvis til høyre mot noen trær. Og der så jeg verdens største edderkoppnett!

Hvor mange edderkopper klarer du å telle her?
Jeg tror jeg telte nærmere 30 edderkopper i samme nettet! Og de var ikke akkurat små de edderkoppene! Nephila clavata heter herligheten, og sålangt jeg har lest så er den ikke veldig farlig for mennesker. Jeg håper hvertfall ikke den er det, iogmed at det er så innmari mange av den her.


Når jeg så meg litt bedre rundt, så oppdaget jeg jo at det var nett overalt, så her var det bare å hoppe ut i bilveien og komme seg avgårde. Jeg er jo ikke den som er mest glad i edderkopper!

Kvelden kom tuslende som alltid, og vi bestemte oss for å kjøre opp til Mt. Muryongsan. Der kan man se ut over hele Industribyen Ulsan. Et vakkert syn når alt av lys er skrudd på. Desverre for oss så var det tåkete, så vi fikk ikke så veldig mange bra bilder, ei heller så vi så veldig mye. Men litt ble det jo!

1 kommentar:

frøken ij sa...

Det er utrolig digg å sitte med ei bok, en kaffe - kikke på folk og bare kose seg. Ha en fin ferie videre :)