lørdag 22. mars 2008

Påske MED snø!


Dette våknet vi til i går. Snø overalt. Og det fortsatte å ramle ned. Det ramla faktisk ned hele dagen og godt ut over kvelden.
Jeg var ute å måka snø til den store gullmedalje. Jeg våget meg også ut på veien med bilen da jeg hadde noen foreldre som skulle bort og trengte sjåfør. Det var såpass seint at det var godt brøytet.
Jeg målte det til 45 cm snø på utsiden av huset her. Det er jo en fin liten mengde det!



Idag våknet vi til dette! Sol, blå himmel, et par minusgrader. Det var hel nydelig!
Disse bildene er tatt hjemme hos mamma og pappa. Jeg måtte nemlig ned å hente bilen min etter at jeg hadde måkt plass til den igjen.
I god påskeånd så måtte jeg selvsagt på butikken for å kjøpe litt middag. Jeg tok en liten ekstra runde for å se på snøen (ja, jeg er gal) Og dette bildet ble tatt på søm. Det er så fint!!! :D
Vel hjemme fra butikken så tenkte jeg at jeg må jo utnytte fritiden og det deilige været. Og hva er vel bedre enn å gå på ski!?
Jeg fant frem skisko, som selvsagt var mammas og litt for små. Mine stod merkelig nok hjemme hos meg selv. Fikk låne stilongs og vindbukse av mamma, og så var det jo bare å finne frem ski og staver. Blå swix måtte til i dag.
Inn her mellom trærne gikk ferden. Inn på golfbanen. Var koselig å gå rundt der inne, det hadde selvsagt vært en del før meg, så sporene var fine.
Men jeg skjønner ikke hvorfor alle som går tur på beina skal gå i skisporene og ødelegge dem. Det er jo teit.
vel, jeg fortsatte.. Fant noen spor som jeg fulgte til en viss grad. De gikk ned på den nedre delen av golfbanen - til akebakken vi pleide å ake i når vi var mindre.
Var ikke mange der, men det var noen. De hadde laget seg hopp, hadde med grill og det så virkelig ut som de kosa seg der de satt! :D
Jeg ville ikke forstyrre så mye, så jeg tuslet videre. Det var ikke akkurat kø i sporene som dere ser på bildet.
Og her er da altså beviset på at jeg har vært ute i skogen. Glemte selvsagt å ta bilde av skiene, men de var på beina hele tida! Ja, bortsett fra da jeg gikk opp en trapp. Det ble litt vanskelig.
Det er jo ikke verst det egentlig, å kunne gå på ski i Kristiansand i påska. Det er det lenge siden jeg har gjort!

Ingen kommentarer: