mandag 24. mars 2008

Mer hobby!



Onsdag før påske fant jeg ut at sokker var en fin bursdagsgave. Så jeg kjøpte garn, og satt igang. Onsdagskvelden var første sokk ferdig. Torsdag ble neste sokk ferdig. Men det var liksom ikke nok.

Torsdagen fikk jeg et nytt innfall. En genser hadde vært en fin gave. Men rekker jeg det på en knapp uke dundret stadig i hodet...


Så jeg suste ut på senteret for å kjøpe garn og oppskrift. At jeg kun har strikket en genser tidligere gadd vi ikke ta hensyn til. Det var tilogmed en barnegenser jeg hadde strikket tidligere, og som jeg klarte å bruke 2 år på.


Vel, jeg gikk nå ut av butikken en del penger fattigere og garn og oppskrift rikere! Så var det bare å sette igang. Selvsagt hadde jeg kjøpt for lange pinner, så måtte ut dagen etter for å bytte. Fredagen startet jeg. Bolen gikk forholdsvis greit, det var jo bare rundt og rundt. Den var unnagjort før helgen var omme. Det begynte å gå tregt når jeg måtte strikke så mye vrangt.

Mandagen var det bare å kaste seg over et nytt erme. På dette tidspunkt begynte jeg å kjenne noen kjente smerter i armene mine... Senebetennelse... Men den var det bare å ignorere for å strikke videre. Onsdag og torsdag tok jeg strikkefri - onsdag pga bilkjøring og utstlitt hue og torsdagen pga venninnebesøk.

Fredagen ble ermet ferdig. Jess! Da må jeg bare montere! Men - hvordan gjør man det?


Mamma var snill og forklarte, så jeg satt der nede i et par timer og sydde sammen denne genseren. Mamma heklet på kantrundt halsen, og vips så var genseren ferdig! 2 dager før bursdagen! :D gjett om jeg var stolt da!
Genseren er ensfarget, og ser litt penere ut enn her. Dårlig lys = dårlig bilde.
Her ligger den til tørk og press og gudene må vite hva mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, for en bragd, det er jo superraskt! Litt vanskelig å se på bildet, men regner med den ble fin:) Neste gang kan du jo prøve raglanfelling så slipper du både vrangstrikking og montering;)

Karen sa...

Ja, jeg ville jo helst ha raglan. Men så har du meg da... som er avhengig av oppskrift. :p

Beate sa...

Det må jeg si, du er rask altså!

Klara sa...

Og den heldige eieren av genseren er ikke mindre impnert nå... Den er bare skikkelig lekker.. Gleder meg til å få hentet den..
Du er flink Karen!
Stor klem.