onsdag 9. januar 2008

Omsorgsfull lita jente...

Hadde en liten episode i går som var vond, rørende og veldig fin på en gang.

Vi herjet skikkelig i sofaen. Ellen brukte meg mer eller mindre som trampoline. Vi lo og koste oss. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det da kan bli voldsomt og uhell kan skje.
Igår var det meg det gikk ut over.

Først så kjører hun da albuen sin ned i låret mitt, litt sånn på innsiden og ganske langt opp. Jeg er nå blå på låret og har litt vondt.Ellen ble litt paff, men unnskyldte seg og sa det ikke var meningen.
10min etterpå så smeller hun bakhodet sitt inn i kinnet mitt. Og det smalt godt gitt! Det var virkelig vondt, så vondt at det trilla en liten tåre på kinnet mitt.
Ellen legger seg ned på magen min, tørker vekk tåren min mens hun sier "unnskyld mamma, unnskyld mamma. Det var ikke meningen. Ikke gråte mamma, det går bra. Skal Ellen blåse" Hun blåste og jeg fikk en suss på kinnet der jeg hadde vondt.

Etterpå var hun meget forsiktig når hun tok sats for å hoppe på meg. "mamma, er du klar"

Synes det er søtt at en 2åring kan trøste på den måten som hun gjorde. Var veldig forståelsesfull og søt der hun lå. Var jo nesten så jeg begynte å gråte enda mer.

1 kommentar:

Alle oss sa...

Så herlig liten frøken, de er gode og vesle voksne disse små. Og u, flotte bilder du har tatt :o)

Anett