onsdag 19. desember 2007

Den perfekte dag!

0700 - vekkerklokka ringer. Jeg slår den av og sovner igjen.
0710 - vekkerklokka ringer igjen. Slår den av igjen og sovner.
0720 - vekkerklokka ringer en gang til, og jeg slår den av igjen
0722 -Ellen våkner og maser etter sutten, hun får den og jeg står opp.
0725 - Setter på kaffe og lager frokost.
0730 - 0800 nyter stillheten i leiligheten

0800 - vekker Ellen og finner frem tøy til henne.
0810 - Ellen kommer seg ut av senga og helvete er løs. Ikke vil hun ha ny bleie, ikke vil hun ha på tøy og hun skal hvertfall ikke i barnehagen. Ender med at hun ligger på gulvet å hyler.
0815 - Jeg går ut for å starte bilen. Dørene er fryst. Nøkkelen går ikke inn på førersiden, og den reagerer ikke på låsen bak eller på pasasjersiden.
0820 - Går inn og finner yoghurt til Ellen som har satt seg i sofan. Får et stygt blikk før hun kaster seg på gulvet og hyler at hun ikke vil ha mat.
0822 - ringer pappa for å høre hva jeg skal gjøre med bilen. Får tips om fyrstikker og låsolje. Problemet er at låsolja ligger inne i bilen.
0825 - går ut for å prøve å varme nøkkelen med fyrstikker og stikke i låsen. Hjelper ingenting.
0830 - går inn for å kle på Ellen, som nok en gang har kommet seg opp i sofaen. Får på strømpebukse og genser, men når ullsokkene skal på så blir det en kamp. Ned på gulvet med hyl og skrik igjen.
0840 - Koker vann som jeg heller på låsen i bilen, får opp døra og starter den.
0845 - Skal kle på Ellen dress, hals, sko og lue - vi skal i barnehagen. Hun vil ha brødskive i bilen. Kler på henne dressen, hun nekter å ha på sko og lue, legger seg på gulvet med hyl og skrik og jeg tvinger på henne skoene og lua. Smører brødskive med leverpostei. Hun kaster seg på gulvet fordi det ikke er makrell i tomat på brødskiva.
0855 - ellen spør om ikke jeg kan løfte henne ut i bilen. Jeg gjør det, og setter henne i setet sitt. Hyl og skrik fordi hun må ha på sele, hun kan jo ikke sitte fast.
0900 - leverer i barnehagen, Ellen vil selvsagt ikke være der og det ender med hyl og skrik på gulvet.
0910 - jeg innser at jeg kommer for sent på skolen som starter kl 0900

Jada... Var det noen som nevnte trassalder? På både bil og barn.

Ingen kommentarer: