søndag 11. oktober 2009

Dag 9 - lørdag. Sightseeingen fortsetter!

Frokost på Paris Bagette.

Og en nydelig liten gutt (ca 3 år) kom inn sammen med faren sin mens vi satt å spiste. Faren tok et brett og en klype, og sønnen gjorde det samme. Han fikk bare ikke tak i hele brettet, men barer papiret. Han så at jeg så det, og jeg smilte til ham. Ilrød i ansiktet føyk han inn i beina til faren sin. Foreldrene hans fant frem mat de skulle ha, mens han sto på andre siden av "matbordet" og myste på meg over maten. Sååå søt da!
Når da denne familien skulle gå, så nektet han lille gutten å være med, fordi de gikk forbi oss der vi satt. Og han turte ikke gå forbi meg. Faren bare lo av ham, og sa til meg "he wants to talk to you, but he is a little bit shy" Så tok gutten fart og løøøøp forbi oss og ut... Søte lille gutten.

Helt siden jeg begynte å lese om Korea, så har jeg sagt jeg ville se Daewangam Rock! Og det var virkelig mye stiligere og finere enn jeg hadde forventet!
Det begynte med at vi gikk i en park, en såkalt furuskog. Der hadde de høytalere og spilte musikk. Var riktig så koselig! Nesten som skauen hjemme jo!

Bare se, de har skautroll her også!

Men så kom vi ut til selve Daewangam rock. Det er egentlig bare fjell, hav og broer. Men steike så fint det var! Gikk ut over broa, så på kreftene i vannet, sjøen som herjet under oss! Deilig!


Etter vi hadde vært oppå toppen der en stund, sett på båter, havet osv, så fulgte vi en sti videre. Der kom vi etterhvert til flere forskjellige utsiktsposter. Var også flere steder hvor det var satt opp skilt med ting man burde ta bilde av og sende i posten. *ler* Lage våre egne postkort.
Denne stien viste seg å være lang, faktisk rundt hele øya, så vi hadde en lang og deilig tur, opp og ned på fjellene, i trapper, stier og skau. Deilig! :)
Stadigvekk så møtte vi på noen av disse her.

Hele veien så kunne man også se over til verdens største verft. Hyundai. De har visstnok en kran som kan løfte 1600tonn.

En liten del av verftet.

Etter vi hadde vært der, så kjørte vi ned til Ilsan Beach. Det er visstnok en av Koreas fineste familiestrender. Vi fant ut at det måtte være i høysesongen, for nå var den egentlig ganske skitten.


Ilsan beach sett fra furuskogen.

Og det var det bølger! Stooooore bølger som slo inn over stranden!
Jeg hadde desverre ikke med meg badetøy (ikke at det er lov å bade nå heller da) men hadde jeg hatt det med, så kan det fort hende jeg hadde trosset skiltene og kastet meg ut i bølgene.
Men jeg fikk dyppa tærne! Og vannet var egentlig ikke altfor varmt.

3 kommentarer:

Pyselotte sa...

Det er derfor de ikke selger postkort. De lager dem selv. ;)

Berit sa...

Høres utrolig flott ut! Jeg storkoser meg med å lese bloggen din!

Karen sa...

Berit: Så koselig! :)