tirsdag 6. oktober 2009

Dag 4 - mandag og nye sko!

Ja, jeg ligger en dag på etterskudd med skrivingen, men dere får overleve det!

Mandag var det altså opp tidlig, for noen må jo på jobb. Jeg merker tidsforskjellen ganskte godt og var meget trøtt til frokost.
Frokosten på hotellet er forøvrig ganske god. Men grovbrød med brunost får man altså ikke her nede.
Men rista loff og eggerøre smaker ganske godt det også! :D

Etter frokost så var det på tide å komme seg på jobb for noen. Jeg valgte å bli med da det er litt skummelt å bevege seg ute alene på ukjent sted. Så da leita vi litt etter bilen (vanskelig når det er 3 parkeringsetasjer. Kan jo ikke treffe riktig på første forsøket) og kjørte avgårde. Jeg er sannelig glad det ikke er JEG som skal kjøre rundt i denne byen her. *svett*

Trafikkregler er ikke tilstedeværende. Men det er lyskryss da. Men man har alltid lov til å svinge til høyre. Så om man svinger til høyre en gang, tar en goooood bue over krysset, og svinger til høyre igjen så har man da altså kjørt rett frem ved å svinge til høyre to ganger og man slipper unna det røde lyset.
Lastebiler har egne regler. De tuter og kjører selv om lyset er rødt eller grønt. Så lenge de tuter så er alt lov.
Mopeder har også egne regler. De kan tydeligvis bare kjøre når det er ledig plass mellom bilene.
Avstand mellom bilene finnes heller ikke. Den er vel på mellom 20-30 cm hele tiden. Om den er større så kan jo andre biler presse seg inn mellom dem.
Her har vi da en helt vanlig vei; 6 felt og 80 sone.

Vi kom oss nå omsider til kontoret hans. Eller brakka er vel strengt talt mer riktig. *ler* Og her var det bare å plugge inn pc'n. Internettledningen måtte deles på da. Kan jo ikke ha for mange ledninger inn i brakka. (skal få beskrevet bedre, og tatt litt bilder senere...)
Kjetil fikk lov å starte med ledningen så han fikk lastet ned mail, så fikk jeg overta den. Og den lånte jeg i et par timer, mens han jobbet HARDT!

(det er veldig hardt å sitte å lese aviser, se på simpsons og sånt)

Etter noen timer så var det visst tid for lunsj. Så da måtte vi avgårde til bilen igjen for å kjøre til kantina på jobben. Ja, vi måtte kjøre. Var vel en 10 min å kjøre eller noe. Maten var god, litt sterk, men det må jeg vel venne meg til har jeg hørt rykter om.
Her fikk jeg tilogmed gått på do! *hurra*

På jobben igjen så fikk jeg egne sko! De er så nydelige! Faktisk så vurderer jeg å bruke dem daglig resten av livet! De veier INGENTING, har en nyyyydelig farge og jeg rett og slett elsker dem!

Det har seg sånn at alle må gå med vernesko og hjelm på området der. Og etter å ha gått der i
småsko og uten hjelm så skjønner jeg det GODT.
Hjelm fikk jeg ikke da. Det var litt vanskelig.

I 16 tiden hadde Kjetil visst "jobbet" nok. Så vi dro hjemover. Men først var vi ute å myste litt. Fant en strand som var ganske fin sånn egentlig. Og langs stranden kunne man få kjøpe fisk. Levende fisk. De hadde sjøfisk på glass, store og små tanker. Så man kunne velge ut akkurat den fisken man ville ha.

Vi var også en tur på hvalmuseet. Det var selvsagt stengt. Men dit må vi tilbake en gang det er åpent!

Her fikk jeg bare tatt bilde av en måke i solnedgangen...

Vel hjemme på hotellet så fant vi ut at vi ville ha kinesisk til middag. Skeptisk som jeg er til all sånn mat fant ut at jeg måtte jo bare prøve.
Og for en overraskelse! Maten var KNALLGOD! JEg har aldri smakt så god kinesisk mat før! En koselig restaurant som ligger 5 min fra hotellet! Genialt!
Vi spiste kylling, svin og grønnsaker. Og jeg får til å spise med pinner! *kry*

Etter maten skulle vi ut å myse litt, men da hadde jo alt stengt. *ler* Så da ble det en kopp kaffe fra starbucks. *elsker*

1 kommentar:

Berit sa...

Høres ut som en opplevelse det der! Min "bedre halvdel" var på jobb der for en del år siden, og jeg kjenner igjen beskrivelsene av trafikken!